- SEO optimalisatie
- 15 maart, 2023
Gestructureerd op nr.1 in Google
- 3 min leestijd
Al jaren is Dubbelklik de nr.1 online uitgever van lesmateriaal voor het VMBO onderwijs. Bij de eerste kennismaking met Dubbelklik was de oude website niet: up to date, gestructureerd, SEO proof en data gedreven.
Aan True Unlimited de taak; onderzoek de doelgroep, herpositioneer de online presentie van Dubbelklik en zorg voor data gedreven SEO geoptimaliseerde website.
Het proces
Om de website zo gebruiksvriendelijk mogelijk in te richten en SEO technisch te optimaliseren zijn we begonnen met een ideation sessie. Tijdens deze sessie zijn we samen met het team van Dubbelklik o.a. tot de ideale klant persona en tone of voice gekomen. Met alle verkregen informatie zijn wij vervolgens aan de slag gegaan. Van een SEO keyword onderzoek, tot aan het opstellen van kleurpaletten alles is aan bod gekomen.
Nadat wij ons vooronderzoek en initiële ideeën volledig hebben uitgewerkt was het tijd dit te presenteren aan het team van Dubbelklik, met als gevolg…. een GO!
Vanaf dit moment starte voor ons het echte design & development werk. Benieuwd hoe dit traject eruit ziet? Klik hier.
Development
De realisatie van de nieuwe website van Dubbelklik, was stiekem een van de leukste. Dubbelklik wilde een website die door iedere digibeet bewerkt moet kunnen worden. “Zo letterlijk zeiden ze het niet, maar daar kwam het wel op neer”. Die uitdaging hebben we als True Unlimited met beide handen aangepakt. Het resultaat: een unieke back-end waarbij enkel tekst & foto’s geüpload hoeven te worden, waarna het systeem zelf alle designs aan de voorkant genereert. Zo weet Dubbelklik zeker dat ze nooit afwijken van hun opgestelde huisstijl en het initieel bedachte webdesign.